събота, 2 юни 2012 г.

Вихри край село Прогрес, област Темрюк, Русия - 01.06.12

Изключвайки дразнещия звук, видеото е едно от най-добрите попадения напоследък. Главната причина е неразумният автор на материала, който се приближи опасно близо до вихрушката, доставяйки страхотни кадри. Другата причина е, че същият този автор се е намирал едновременно между два вихъра - единият е този, който коментирахме, а другият ще видите в края на видеото, когато обръща камерата. Има съмнения другата вихрушка да е била водна, образувала се над водите на Черно море.
Нарочно споменавам вихрушка в описанието, защото най-вероятно явленията са несуперклетъчни и затова не можем да говорим за торнадо (смерч). Обстановката се е характеризирала със силна нестабилност и почти отсъствие на вятърен срез.

3 коментара:

  1. Анонимен2/6/12 23:19

    Ако беше на отворен прозорец и без музиката... Ако съм аз ще се на.... от кеф! Такъв мерак са ми станали тия бури, че само ги дебна по радарите и чакам да има, а ако и такова нещо видя някога...

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен2/6/12 23:23

    Ако има как, мога да пусна една красива снимка от лято 2008 от софийското поле, зашото ще ми е интересно някой от разбирачите в блога да я тълкува :)

    ОтговорИзтриване
  3. А кой си ти? Предполагам двата коментара са на едно и също лице. Можеш да пратиш снимката на мейла ми, който ще видиш вдясно под обозначенията за видовете риск.

    ОтговорИзтриване